ארכיונים: Portfolios

דירת גג במרכז תל אביב

נכנסים לבית

ההשראה לפרויקט היא מועדוני גברים מסוף המאה ה-19, בטוויסט עכשווי ומינימליסטי. הקירות הפנימיים הקיימים נהרסו ותוכננה מעטפת נקייה, אשר עוצבה במטרה להכיל רהיטים מהדירה הקודמת (ששודרגו כדי להתאים לדירה החדשה) כמו גם פריטים חדשים בעיצוב מודרני. הקירות נצבעו בלבן שלג וטפט אפור עכבר בטקסטורה מרושתת מכסה קיר דומיננטי בסלון, לרבות דלת הכניסה ("גולדשטיין טפטים"). לרצפה נבחר פרקט מעץ אגוז שממשיך גם בחדרי הרחצה ("מודי"). נגיעות של נירוסטה וכרום שולבו בפריטי ריהוט, בגופי תאורה ובמשטח העבודה במטבח.

פינת ישיבה

בסלון ספת עור קפיטונאז' ("קסטיאל"), עליה מפוזרים כרי נוי סרוגים במוטיב אופ-ארט בשחור לבן וספת שז-לונג כפולה מבד שיוצרה במיוחד לנישה ומזכירה במרקם שלה את הטפט שנבחר לקיר דלת הכניסה. עוד בסלון שולחן קפה עגול ושני שולחנות צד תואמים ("Vibieffe" מ"4 נגרים"). על הקיר ציור שמן על בד של האמן ציבי גבע מסדרת הבָלטות.

מטבח ופינת אוכל

המטבח עוצב מתוך תפיסה אורבנית נקייה ועכשווית. החזיתות עשויות MDF עם גימור אפוקסי לבן מבריק ונפתחות באמצעות מנגנוני לחץ-פתח. אביזרי המטבח – המקררים, התנורים, מכונת הכביסה ומייבש הכביסה – מוצנעים מאחורי קיר הדלתות, החף מכל קישוט, במטרה לשוות לחלל הסלון תחושת גודל. משטח העבודה הכולל כיריים וכיור מובנים, נבנה במיוחד על-ידי חברת Barazza ("תותחני"). שולחן האוכל משלב רגלי שולחן צרפתי עתיק מעץ אלון אירופאי ומשטח עליון בגימור פורניר אלון בגוון תואם. המשטח גדול דיו על-מנת לארח שישה עשר סועדים. כיסאות האוכל מודרניים ומרופדים בוויניל שאינו מצריך תחזוקה ("נטורה"). על השולחן אוסף כלי קרמיקה משנות ה-60 שיוצרו במפעל המיתולוגי "בית היוצר".

חדר שינה ראשי

בחדר השינה הראשי בולט השימוש בסקלת צבעים של שחור, אוף וייט ונירוסטה, כניגוד לרצפת העץ החמימה והדומיננטית. המיטה, וילון הגלילה שמעליה, כמו גם הווילונות שמפרידים בין החדר וחדר הרחצה הצמוד הם באפור ובשחור. על הרצפה בחדר השינה וגם בחדר הרחצה הצמוד שטיחים בשחור/אוף וויט עם מוטיבים של צמחייה, המתכתבים עם הפיתוחים ברהיטים העתיקים שבחללים הציבוריים. גימור פורניר ליבנה נבחר לשידה שמול המיטה ולארונות לילה נמוכים בסגנון יפני, שעליהם הוצבו עששיות ענק כסופות.

חדר שינה צהוב

בחדר בולטים הגוונים החמים עם נגיעות מינוריות של אלמנטים כסופים. גב המיטה בריפוד קפיטונאז' בסגנון של ריפוד הספה בסלון. שולחנות צד המשלבים עור קרוקו שחור עם רגלי כרום, הובאו מהדירה הקודמת ובהשראתם נבחר ריפוד קרוקו למיטה בחדר השינה הראשי. על שולחן העבודה מנורה מוזהבת בסגנון עתיק וכניגוד המנורות שעל שולחנות הצד הם מנורות כסופות מודרניות ("מחסני תאורה").

שולחן צד נוסף באפור מבריק בגזרת תוף ("טולמנס") המתכתב עם בסיס המיטה המרופד בזמש סינתטי באפור מט, ניתן להצבה במיקומים שונים בחדר. על שולחן הצד צלחת פורצלן של פיירו פורנסטי ("רנבי").

חדר שינה חום

גב ובסיס המיטה מרופדים בוויניל רחיץ בגמר מתכתי. עמוד קונסטרוקציה שאי אפשר היה להורסו, נוצל לתליית מסך טלוויזיה ומתחתיו מוקמה יחידת אחסנה לבנה המשתלבת עם המבנה.

חזית ארונות הקיר בכל חדרי השינה חופו במראה מחוסמת. לניצול מרבי של השטח נבחרו דלתות הזזה. וילונות האפלה בצבע קאמל-זהוב מכסים שני קירות של חלונות, שלא התאפשר להרכיב בהם תריסים.

חדרי רחצה

קירות חדרי הרחצה טויחו בטיח רב שכבתי שיוצר מיגון מוחלט מפני רטיבות ("מרבליט"). בשני חדרי הרחצה בדירה נבחרו אותם כלים סניטריים (ברזי "GESSI"/"מודי") והכיורים והמשטחים נוצקו בפורצלן במקשה אחת ליצירת מראה נקי, אחיד ומינימליסטי. החלונות ממוסגרים בפרופיל אלומיניום 7000 בגוון אפור עכבר ("קליל").

מרפסת גג

בין הסלון למרפסת נקבע קיר מסך מזכוכית ליצירת תחושת מרחב מקסימלי בחלל הציבורי הפנימי וכדי לחבר בין החוץ לפנים הדירה, נעשה שימוש בצבעים זהים.

במרפסת הותקן דק איפיאה שמהווה המשך ישיר לפרקט שבדירה. סביב שולחן אוכל בעיצובי, שמורכב מתלת-רגל מפלדה וממשטח זכוכית מסיבי, שישה כיסאות רשת סינתטית המותאמת לשימוש חוץ. עוד במרפסת שני כסאות נוח יצוקים מפלסטיק קשיח ורחיץ ("פנטהאוז") וטבורטים מנצרים ("טולמאנ'ס").

שתף

פרויקטים אחרים

וילה בהוד השרון

נכנסים לבית

הווילה נבנתה בסביבה כפרית באזור הוותיק של המושבה. הלקוחות היו מעוניינים בבית בעל אופי ישראלי מודרניסטי המתכתב עם הסגנון הבינלאומי שהיה נפוץ בשנות ה-30 של המאה ה-20. עיצוב הבית והתכולה מתאפיינים בקווים ישרים, בזויות של 90 מעלות, בשימוש בחומרי גמר מקומיים ובסקלת צבעים מונוכרומטית על טהרת גווני החול, הקאמל, שחור ולבן. הספות בסלון בנויות מבסיסי עץ בחיפוי פורניר שורש "סיקמור" ("קסטיאל"). לצידם ניצבים שני כסאות FLEDERMAUS ("עטלף") מקוריים בעיצוב יוזף הופמן 1907. שולחן הקפה בצורת ר' גם הוא מפורניר "סיקמור" טבעי על רגלי כסף טהור ("קסטיאל"). פלטפורמת הישיבה נתחמת בשטיח חבל עבה במיוחד ("קסטיאל") ועל הקיר ציור אבסטרקט של האמנית שרון פוליאקין (ייצוג: גלריה גורדון).

פינת אוכל ומטבח

בפינת האוכל ניצב שולחן המורכב משני פאנלים חופפים באורך ארבעה מטר בחיפוי פורניר "סיקמור" בגמר טבעי. לאורך השולחן כסאות מרופדים בעור שחור על שלדי נירוסטה ובראשי השולחן ניצבים כיסאות בעלי משענות גבוהות במראה עתיק, המרופדים בבד קטיפה בגוון חמים. המטבח עוצב ויוצר על-ידי "הייטאצ מטבחים". בין הסלון ומטבח נבנה קיר חוצץ המשאיר שני מעברים בין החללים. במרכז המטבח ניצב אי באורך חמישה מטר שבקצהו האחד שולחן ישיבה ובהמשכו כיריים וכיור. מקרר "סאב זירו" מוקם על ציר האי ומצדיו שני תנורי "MIELE" כאשר מיקום המכשירים מאפשר הנדסת אנוש נוחה. משטח העבודה מקוריאן לבן ביבוא "ניגא".

חדר שינה וחדר ארונות

יחידת נגרות שחורה מעץ אלון המשמשת כארון דו-צדדי חוצצת בין אגף השינה ואגף הארונות. אגף הארונות בנוי בצורת "ח" ומחולק לאזור שלו ולאזור שלה. חזית הארונות מ-MDF צבוע לבן שלג בתנור.
להבדיל מריצוף האבן המצוי ביתר חלקי הבית ובחצר, בסוויטת חדר השינה הונח פרקט אלון אמריקאי שיובא ביבוא אישי.

חדר הרחצה

בחדר הרחצה של סוויטת השינה, הריצוף השולט בבית מטפס על הקירות ומשמש לחיפוי במקום קרמיקה. כמו כן הוא עוטף את הפודיום בו שקוע אמבט אקרילי.

הכלים הסניטריים והארון בחדר הם בלבן בעיצוב נקי והברזים בכרום בעיצוב אחיד.

בחוץ

החלונות ודלת הכניסה עשויים מפרופיל מתכת בלגי בצבע שנהב שנקשר בהרמוניה לריצוף, לחיפוי בחדרי הרחצה ולריהוט, ויוצר אוירה נינוחה ושלווה. בפרויקט זה הושם דגש על פרקטיות ולכן נעשה שימוש בחומרים עמידים וקלים לתחזוקה ובשפת עיצוב מצומצמת ככל האפשר.
הריצוף ברוב חלקי הבית ובחצר הוא מאבן KK ("אטלס אבנים"). אבן זו, הנחצבת באזור יהודה ושומרון, היא אבן גיר אשר המינרל העיקרי בה הוא קלצית עשיר במגנזיום. איכות האבן נקבעת לפי הדחיסה, הצפיפות והגוון. ככל שהאבן בהירה יותר, כך היא איכותית יותר.

שתף

פרויקטים אחרים

דירה בנווה צדק

נכנסים לדירה

לדירה מבואת כניסה המפרידה בין החלל הציבורי – הכולל סלון, פינת עבודה, מטבח ופינת אוכל, לבין אגף חדר השינה וחדר הארונות הצמוד. גם חדר הרחצה הרחב, בעל שתי דלתות, ממוקם בגוש החוצץ שבין שני אגפי הדירה ומאפשר מעבר ביניהם. המטבח בצורת "ח", שנבנה במיוחד לדירה על-ידי נגר, עשוי MDF וצבוע בלבן 100% ברק. שולחן האוכל המתכתי, בגמר אפקוסי מבריק (PORRO, אצל "הביטאט"), מוצב בחלקו בתוך חלל המטבח. כיסאות האוכל עשויים מפלסטיק ("KARTELL" בעיצוב פיליפ סטארק). הדירה רוצפה כולה באבן סינית אפורה דמוית בטון ביבוא "עומר-בר". הריהוט בדירה אקלקטי ("קסטיאל", "דולה", חנויות ווינטג'). התאורה נרכשה ברובה אצל "קימחי".

אגף השינה

בחדר השינה מיטה נמוכה בסגנון יפני מעץ וונגה בעלת שוליים רחבים ("הביטאט"). שני שולחנות צד תאומים ועליהם מנורות כסופות בעיצוב פיליפ סטארק ("הביטאט").

בצמוד לחדר השינה נישת ארונות צרה שצידה האחד פונה למרפסת רחבת ידיים ומחופה וילון לבן. חזיתות הארונות עשויים MDF לבן בוהק בגמר אפוקסי בתנור.

בין שני האגפים

חדר הרחצה תוכנן בשני מפלסים, במפלס הגבוה שקועה אמבטיה שתחומה במבנה קובייתי מעצים. הכלים הסניטריים של "FLAMINIA" ביבוא "חזיבנק". לקירות נבחר גמר מרבליט, כדי להימנע מהעומס שיוצר קיר בחיפוי קרמיקה ובגלל עמידות חומר זה ותחזוקתו הקלה. עוד בחדר הרחצה ארון כיור סימטרי בעל מגירות רחבות לאחסנה ותאים המכילים את מכונת הכביסה והמייבש.

בחוץ

במרפסת הצמודה לחלל הציבורי הוצבו שולחן עגול וכיסאות בדגם פנטון קלאסי בצבע לבן.

שתף

פרויקטים אחרים

דירת 300 מטר בצפון תל-אביב

נכנסים לבית

שטיחים פרסיים ואפגניים עתיקים בגווני אדום היוו השראה לעיצוב הדירה. הדירה תוכננה מחדש כדי לנצל טוב יותר את המרחב, לבטל חלוקות מיושנות ולהכניס לחלל מרפסת מטבח שהיתה מקורה רק בחלקה (דבר שדרש הסדרה מול הרשויות והשכנים). הדירה כולה רוצפה בקרמיקה בגוון אבק ("שרוני"). החלל הציבורי המוארך מחולק לשלושה אזורי שימוש – מטבח, פינת אוכל ופינת ישיבה, שנמצאים על אותו ציר.

פינת הישיבה

בפינת הישיבה ספה של Matteo Grassi, כורסת יחיד עם הדום מעור בגווני אוף-ווייט מדגם Husk בעיצוב פטרסיה אורקיולה ושתי כורסאות מעור שחור של Living Divani ‏(כולם מ-"B&B Italia"). יחידת הטלוויזיה המודולרית, שעוצבה על ידי, מורכבת מקוביות פתוחות וסגורות, בשחור ובגוונים תואמים לריצוף. בשולחנות הקפה שולב פורניר תואם לזה של ארונות המטבח הגבוהים. שטיחים פרסיים ואפגניים ומקבץ כרי נוי שנתפרו במיוחד, אתניים וכסופים, משלימים את האווירה.

המטבח ופינת האוכל

המטבח ממוקם בקצה החלל הציבורי. בקיר הרחב נמצאים הכיור ויחידת בישול ואפייה והארונות הם בגוון אבק בגימור מבריק, הזהה לזה שביחידת הטלוויזיה. משטחי העבודה והכיור בנויים מקשה אחת מקוריאן בגוון תואם ("ניגא"). המקררים מוצנעים ביחידה גבוהה בגימור פורניר אבק כהה מט, הממוקמת בקיר הימני. אי המיועד לאחסנה ובו דלפק לארבעה סועדים חוצץ בין המטבח ופינת האוכל. המטבח והאי יוצרו על-ידי "ברלוני". המנורות מעל האי הן מדגם "אלגרטו" של Foscarini.

בדירה אוסף ציורי אבסטרקט של אפרים מודיזלביץ ושל יעקב וכסלר ועבודות קרמיקה של "בית היוצר", כולם משנות השישים.

חדר שינה

גב ובסיס המיטה רופדו בראפיה סינתטית עמידה בצבע שחור, בהזמנה מיוחדת. החזיתות של ארון הקיר, שידות הלילה וארון הכיור בחדר הרחצה הצמוד, הן מ-MDF בגימור אפוקסי.

כיסוי המיטה של הרמס ("רנבי"). על המיטה כרי נוי בגוון כחול תואם ובדוגמה גאומטרית ("ארנה"). לצידי המיטה מנורות לילה עתיקות בזהב ובשחור ואילו מעל המיטה גופי תאורה מודרניים מתכווננים בלבן.

תוכנית

תוכנית הדירה לאחר השיפוץ.

שתף

פרויקטים אחרים

דירת כפולה בבת-ים

חלל ציבורי

הדירה היא דירת נופש של תושבי חוץ שעוצבה בהשראת הים הנשקף מהחלונות. הצבעים השולטים בעיצוב הם גוונים שונים של כחול, לבן ועץ אלון טבעי. הדירה מורכבת משתי דירות שחוברו. דלתות הכניסה עוצבו מפלדה בפרופיל בלגי וזכוכית כדי להאיר את מבואת הכניסה באור הבוקע מתוך הדירה. כל הדירה רוצפה בקרמיקה דמויית פרקט בגוון לבן שבור ("חזי בנק"). בפינת הישיבה ספה רחבה בצורת L ולצידה שז-לונג כפול בלבן ("ארנה"). מקבץ שולחנות צד בסגנון שנות החמישים ניצבים ליד הספות כשהמשטח העליון של חלקם בגמר אפוקסי לבן ושל חלקם בגמר פורניר שורש מפה ("קסטיאל As Is").

חלל ציבורי – המשך

על הרצפה שטיחי טלאים טורקיים בגווני כחול, שעברו כביסת אבן, שמיישנת אותם. כרי הנוי בגווני כחול גם הם, נתפרו מבדי ראלף לורן. בכל הבית פזורים אגרטלי פורצלן סיניים בכחול ולבן.

לצד פינת הישיבה המרכזית ניצבת יחידת נגרות בגמר פורניר אלון שטרייף, בה מוצנעים המקררים. בגבה תלויה מראה וונציאנית גדולה ולפניה פינת ישיבה, הפונה לחדר האוכל המרכזי, שבה שתי כורסאות נדנדה מנירוסטה בריפוד כחול לבן בדוגמה גיאומטרית ("קסטיאל"). ביניהן שולחן צד מבמבוק טבעי ("אלמנטו").

המטבח ואזור אוכל משני

מתווה המטבח כמעט ואינו צמוד קירות והאלמנט הדומיננטי שבו הוא אי גדול ממדים בלבן בוהק שחלקו ארונות גבוהים וחלקו משטח עבודה, שבו ממוקמים הכיריים. המשפחה שומרת כשרות ולכן במטבח שני כיורים שממוקמים בנישה שממול הכיריים. משטחי העבודה הם מקוריאן דק בגוון לבן שלג, כאשר הכיורים ומשטח העבודה שלצידם נוצקו כמקשה אחת ("ניגא"). בצד הפונה לפינת האוכל הראשית נבנתה יחידת נגרות בגמר אלון שטרייף ובה הוצנעו מקררים אינטגרליים מלאים.

מצידו השני של האי אזור אוכל משני, שבו שולחן עגול וארבע כיסאות מעץ אלון. בנישה שמול האי נבנתה יחידת אחסנה נוספת עם דלתות מפורניר אלון.

חדר שינה ראשי

לחדר השינה הראשי צמודה מרפסת מעוגלת הפונה לים ולכן בעיצוב החדר נשמרה סקלת הצבעים של כחול, לבן ואלון ונעשה שימוש בחומרי גמר התואמים לאלו שביתר חדרי הדירה. בחדר מיטה ושולחנות לילה מעץ אלון ("קסטיאל As Is"). על שולחנות הלילה מנורות שעוצבו על ידי, מאגרטלי פורצלן סיניים.

לפני חדר הרחצה הצמוד, אזור הלבשה עם ארונות שלו ושלה. על הרצפה יריעת עור אמורפית בכחול רויאל ולפני החלון כורסת שלד מעץ אלון והדום חבל קלוע בכחול תואם.

ובנוסף

לחדרי הילדים עוצבו על ידי מיטות נפתחות עם ריפוד ניתן להסרה בגווני אבן. הרהיטים האחרים בחדרים – ארונות קיר, שולחנות עבודה וארונות לילה, בצבעי לבן ואלון.

במרחב שבו עבר קיר חוצץ בין שתי הדירות (שהוסר), מוקמה פינת אוכל ראשית, המורכבת משני שולחנות זהים בפורניר אלון והמותאמת לשישה-עשר סועדים (שולחנות וכיסאות – "קסטיאל As Is"). לכל אורכה של פינת האוכל קיר עם חלונות רחבים, מהם נשקף נוף העיר בת-ים. מעל השולחנות שלוש נברשות ספיידר בלבן ובאלון ("מחסני תאורה").

תוכנית הדירה

שתף

פרויקטים אחרים